Altijd bereikbaar! Met je eigen telefooncentrale in de cloud!
Bereikbaarheid wordt steeds belangrijker
Goede bereikbaarheid is belangrijk voor elke ondernemer. Na het verdwijnen van ISDN in 2019 is VoIP de meest voor de hand liggende oplossing. VoIP is eventueel ook te gebruiken op een moderne ISDN-centrale maar het meest voorkomend is een hosted VoIP centrale. Geen hoge investeringskosten maar een prijs per gebruiker. Naast kosten zijn de grootste voordelen van hosted VoIP de flexibiliteit en schaalbaarheid. Verder biedt een hosted VoIP centrale zeer uitgebreide functionaliteit, beheersbaarheid en kostenbesparing boven een vaste centrale of PBX.
Wat is VoIP?
VoIP, Voice over Internet Protocol of simpelweg internetbellen is dus het bellen over internet. Spraak wordt omgezet in datapakketjes en via je internetverbinding verstuurd. Wanneer je thuis gebruik maakt van internet+bellen bel je in principe via VoIP. Dit gaat razendsnel en door onder andere High Definition-voice is de gesprekskwaliteit stukken beter dan traditionele telefonie.
Aangezien je belt via internet maakt het in principe niet uit waar je toestel staat, thuis, op kantoor of waar ook ter wereld. Als je internet hebt, kun je gewoon bellen met je eigen Nederlandse telefoonnummer. Het enige wat je wel nodig hebt is een stabiele internet verbinding.
Hosted VoIP
Hosted VoIP is de nieuwe manier van bellen. Bij Hosted VoIP worden de toestellen gekoppeld aan een centrale in de “Cloud” en bel je altijd tegen de voordeligste tarieven naar binnen- en buitenland. Hosted VoIP is een uiterst schaalbare telefonie oplossing die zeer eenvoudig kan worden aangepast aan de veranderingen binnen de organisatie.
Hosted VoIP werkt het beste met VoIP-toestellen. Wil je toch gebruik blijven maken van je bestaande toestellen dan zijn ook hiervoor diverse mogelijkheden.
Eigen centrale
Wil je liever een eigen centrale of wil je gebruik blijven maken van je huidige centrale dan moet deze geschikt zijn voor VoIP of er moet een uitbreidingsmodule verkrijgbaar zijn om de centrale geschikt te maken voor VoIP. Er zijn diverse moderne VoIP-centrales of er is van bijvoorbeeld 3CX software verkrijgbaar om je eigen VoIP-server in te richten. Met een eigen centrale heb je een zogenaamde SIP-trunk nodig waaraan je externe telefoonnummers gekoppeld worden. Op die manier blijf je gewoon bereikbaar via VoIP op je eigen nummers en al dan niet eigen centrale.
Thuiswerken
Door te bellen via VoIP is de weg naar thuiswerken eenvoudig. Medewerkers kunnen thuis bereikbaar zijn via het eigen toestelnummer en bellen naar buiten via het vaste nummer van de zaak. Dit kan via een app op mobiel, laptop of PC, maar kan ook met een vast toestel thuis.
Wil je meer weten neem dan contact op voor een vrijblijvend adviesgesprek.